Sprzęgła i hamulce hydrauliczne/pneumatyczne Stromag

Zarówno sprzęgła jak i hamulce sterowane hydraulicznie/pneumatycznie to wysoce zaawansowane i niezawodne elementy nowoczesnych i energooszczędnych napędów. Jednostki te sterują poszczególnymi układami napędowymi nowoczesnych maszyn rolniczych, takich jak kombajny czy sieczkarnie polowe, a także przepływem mocy w różnych napędach hybrydowych.

Hamulce  te w połączeniu z elastycznymi sprzęgłami Stromg zapewniają stabilność i bezawaryjność maszyn budowlanych oraz napędów narażonych na uderzenia lub obciążenia udarowe, takie jak frezarki drogowe czy kruszarki kamieni. Tyczy się to również wciągarek na dźwigach lub statkach gdzie hamowanie i utrzymywane ładunku odbywa się przeważnie w trudnych warunkach.

Wysokie momenty obrotowe i małe wymiary to dwie istotne cechy sprzęgieł i hamulców sterowanych hydraulicznie. Dobierając odpowiednie okładziny cierne oraz odpowiednio operując ciśnieniem, można dostosować charakterystykę pracy do ściśle określonych wymagań.

Typ produktu: Sprzęgło EKE/ERD

Elektromagnetyczne sprzęgła wielopłytkowe EKE/ERD zaprojektowane w oparciu o zasadę „kilka powierzchni ciernych oznacza wyższy moment obrotowy”. Nadają się do pracy na sucho i mokro, znajdują zastosowanie w różnych maszynach w szczególności obrabiarkach, maszynach włókienniczych, budowlanych, pakujących oraz wszelkiego rodzaju zautomatyzowanych systemach.

  • Moment hamowania: 12.5 – 10 000 Nm (większy na zamówienie)
  • Możliwa praca na mokro lub sucho z odpowiednimi kombinacjami tarcz ciernych
  • Średnica zewnętrzna: 95 – 560 mm
  • Małe wymiary
  • Wysokie momenty obrotowe
  • Wysoka wydajność pracy
  • Bez sił osiowych
  • Z pierścieniami ślizgowymi lub bez
  • Bezobsługowe – niskie koszty utrzymania
  • Wiele powierzchni ciernych
  • Niski moment resztkowy w stanie otwartym

Typ produktu: Sprzęgło KHM 800

Sprzęgła membranowe do pracy na sucho serii KHM 800 podobnie jak standardowe sprzęgła KHM, „Sprzęgła Smart” KHM to solidne i niezawodne elementy do sprzęgania napędów pasowych w pojazdach terenowych. Ich zwarta konstrukcja przenosi wysokie momenty obrotowe i wykazuje wysoką pojemność cieplną w celu przyspieszenia dużych bezwładności masowych.

Specjalna konstrukcja „Sprzęgła Smart” umożliwia bardzo precyzyjną kontrolę momentu poślizgowego przy bardzo niskich ustawieniach wartości ciśnienia podczas załączania sprzęgła. Zapewnia to płynne przyspieszenie maszyny bez zgaśnięcia silnika przy niskich obrotach, podczas gdy sprzęgło nadal może przenosić wysoki moment obrotowy po pełnym uruchomieniu.

  • Maks. statyczny moment obrotowy: 5450 Nm przy 28 bar
  • Maks. dynamiczny moment obrotowy: 4300 Nm przy 28 bar
  • Maks. prędkość: 2100 rpm
  • Doskonała płynność załączenia
  • Solidne wykonanie
  • Niski poziom zużycia i hałasu
  • Łatwość instalacji

Typ produktu: Sprzęgło KMS

Hydraulicznie sprzęgła wielopłytkowe, do pracy na mokro, chłodzone olejem przeznaczone na do statki głównie do przekładni okrętowych. Stosowane tam, gdzie wysokie momenty obrotowe muszą być przekazywane w sposób niezawodny w ograniczonych przestrzeniach. Trendem prac rozwojowych firmy Stromag jest „brak limitu” (KMS 200 000). Dzięki znamionowemu momentowi obrotowemu wynoszącemu ponad 2 000 000 Nm, średnicy 1.2 m, masie równej blisko 4 tony, jest to jak dotąd największe i najmocniejsze sprzęgło w całym sektorze napędowym.

  • Dostępne wszystkie momenty obrotowe
  • Doskonały stosunek momentu obrotowego do masy
  • Mały moment bezwładności
  • Wysoka nośność ciepła
  • Doskonałe rozpraszanie ciepła przez wewnętrzne chłodzenie oleju
  • Długa żywotność płytek
  • Niskie koszty utrzymania, wszelkie zużycie tarczy jest automatycznie kompensowane skokiem tłoka
  • Możliwość zdalnego sterowania
  • Mechaniczne zwolnienie awaryjne w przypadku awarii zasilania olejem hydraulicznym

Typ produktu: Sprzęgło KMK

Sprzęgła wielopłytkowe do pracy na sucho serii KMK opierają swoje działanie na medium którym jest olej, dzięki czemu mogą przenosić wyższe momenty obrotowe niż sprzęgła magnetyczne w tej samej przestrzeni montażowej. Dodatkowo osiągnięto zakres momentu obrotowego 200 – 2.2 mln. Jedną z głównych zalet sprzęgła serii KMK jest precyzyjna i delikatna kontrola przy aktywacji.

  • Niskie koszty utrzymania
  • Nieznaczny luz przekładni w tarczach
  • Nadciśnienie robocze 5.5 bar
  • Moment obrotowy: 120 – 60 000 Nm (większy na zamówienie)
  • Możliwa praca na mokro lub na sucho, dzięki odpowiedniej kombinacji tarcz ciernych
  • Średnica zewnętrzna: 114 – 640 mm
  • Wiele powierzchni ciernych, niski moment szczątkowy w stanie otwartym
  • Małe wymiary
  • Wysokie momenty obrotowe
  • Wysoka wydajność pracy

Typ produktu: Sprzęgło KMS...THC

Hydraulicznie sterowane sprzęgło KMS…THC Stromag o wysokiej gęstości mocy, zwartej konstrukcji, stanowiące samodzielne rozwiązanie. Jest to koncepcyjny projekt sprzęgła wielotarczowego (KMS…THC) oparty o sprawdzone sprzęgła KMS obejmujący dodatkową obróbkę wstępną w celu zabezpieczenia przed korozją w przypadku aplikacji pokładowych.

Nowy KMS…THC został zaprojektowany do zastosowań we wszelakich napędach, w których wymagane jest zastosowanie sprzęgła niezawodnego, bezpiecznie przekazującego moment obrotowy. Dodawanymi funkcjami są awaryjne przełączania do pozycji bazowej a także układ promieniowy umożliwiający ręczne załączanie/rozłączanie sprzęgła w przypadku awarii zasilania.

  • Brak konieczności wewnętrznego chłodzenia oleju
  • Łożyskowana obudowa sprzęgła do zastosowań poza przekładniami
  • Sprzęgło w zamkniętej obudowie ochronnej
  • Bezpośrednie połączenie, np. PTO

Zastosowanie: seria KMS…THC została zaprojektowana do stosowania w napędach strumieniowych na całym świecie. Dostępne są różne rozmiary. Sprzęgło jest umieszczone pomiędzy silnikiem Diesla a przekładnią.

Typ produktu: Hamulec  KLB

Zwalniane hydraulicznie wielopłytkowe hamulce sprężynowe mogą być stosowane w różnorodnych aplikacjach stacjonarnych i mobilnych, również w połączeniu z silnikami hydraulicznymi. Obszary zastosowania obejmują m.in. koła zębate, napędy przenośników, wszystkie typy napędów hydraulicznych, wciągarki, podnośniki, napędy obracające, dźwigi pokładowe i mobilne. Zwalniane pneumatycznie wielopłytkowe hamulce sprężynowe (z silnikiem pneumatycznym lub bez) stanowią uniwersalne rozwiązanie w maszynach. Obszary zastosowania obejmują m.in. lakiernie, przemysł górniczy, potencjalne łatwopalne środowiska, przenośniki, wózki jezdne, instalacje do przeładunku, prasy drukarskie, maszyny do przetwórstwa papieru i tworzyw sztucznych.

  • Zakres momentu hamowania: 50 – 500 000 Nm (większe na zapytanie)
  • Niewielkie wymiary przy wysokich momentach hamowania
  • Zmienny moment hamowania w zależności od wielkości modelu
  • Konstrukcja: hamulec dodatkowy lub zintegrowany z aplikacją klienta
  • Solidna, niewrażliwa jednostka, nie wymagająca dużej konserwacji
  • Konstrukcja dostosowana do aplikacji zapewniająca wysoką niezawodność działania
  • Dostępne w wersji do pracy na sucho i na mokro

Typ produktu: Hamulec KMB/KLB ZM

Zwalniane hydraulicznie wielopłytkowe hamulce sprężynowe mogą być stosowane w różnorodnych aplikacjach stacjonarnych i mobilnych, również w połączeniu z silnikami hydraulicznymi. Główne obszary zastosowań hamulców serii KMB/KBM-ZM obejmują wszystkie rodzaje napędów hydraulicznych, silniki hydrauliczne, koła zębate, wciągarki, podnośniki, napędy obracające, dźwigi pokładowe i mobilne.

  • Zakres momentu hamowania: 100 – 3000 Nm (większe na zapytanie)
  • Kompaktowa konstrukcja do montażu między elementami, np. pomiędzy silnikiem hydraulicznym a przekładnią
  • Standardowe wymiary do montażu na różnych silnikach hydraulicznych
  • Niewielkie wymiary przy wysokich momentach hamowania
  • Zmienny moment hamowania w zależności od wielkości modelu
  • Solidna, niewrażliwa jednostka, nie wymagająca dużej konserwacji
  • Konstrukcja dostosowana do aplikacji zapewniająca wysoką niezawodność działania
  • Dostępne w wersji do pracy na sucho i na mokro
loading...

Menedżer Produktu

Oskar Selwat
tel. +48 58 762 72 98
mob. +48 784 431 813
ose@bibusmenos.pl