Aktywne Hamulce Hydrauliczne HYA HANNING & KAHL
Oprócz wspomaganych sprężyną pasywnych zacisków hamulcowych Hanning & Kahl dostarcza również, tak zwane, aktywne siodła, hamulce, w których siła hamowania jest generowana przez ciśnienie hydrauliczne. Ten konkurencyjny cenowo typ hamulców jest odpowiedni w aplikacjach, gdy nie ma potrzeby stosowania pasywnych, zacisków lub jako alternatywny układ hamulcowy. Ten typ hamulców jest przede wszystkim stosowany na wózkach tocznych dla wspomagania elektro dynamicznych hamulców serwisowych oraz do zwiększenia siły hamowania awaryjnego. Hamulce aktywne pasują bardzo dobrze do modularnej koncepcji układów hamowania, ponieważ mają ten sam mechaniczny interfejs jak zaciski wspomagane sprężyną
ZASTOSOWANIE :
- Hamulce dla wózków tocznych tramwaju
- Hamulce serwisowe
- Hamulce pomocnicze
- Awaryjne zahamowanie pojazdem
- Hamulec postojowy
ZALETY:
- Bezpieczny i sprawdzony system
- Serwis i części dostępne przez co najmniej 30 lat
Typ | HYA-48/50 | HYA-26/50 |
Miejsce montażu/działa jak | Wózek toczny | Wózek toczny |
Siła hamowania | Do 28kN | 25-30kN |
Typ | Zacisk „pływający” | Zacisk stały |
Przenoszenie siły | Pojedynczy siłownik Działanie bezpośrednie | Dwukierunkowy siłownik ,działanie bezpośrednie |
Regulacja luzu | Przez skok tłoka | Przez skok tłoka |
Aplikacje | Hamulce serwisowe * Hamulce pomocnicze** Hamulce awaryjne*** | Hamulce serwisowe* Hamulce pomocnicze** Hamulce awaryjne*** |
Tarcze hamulcowe | Φ 400mm s60mm | Φ340-440mm s 32-75 |
Masa hamowanego pojazdu wartości przybliżone | 500kg (70km/h)* 1500kg (30km/h)** 3000kg (70km/h)*** | 1100kg (70km/h)* 3000kg(30km/h)** 5000kg(70km/h)*** |