HCS System Komunikacji Pojazdów szynowych z Torowiskiem HANNING & KAHL

Komunikacja jest ważna zarówno w relacjach międzyludzkich jak również w układach technologicznych. Pojazdy szynowe komunikacji publicznej muszą komunikować się z torowiskiem aby właściwy pojazd  we właściwym czasie był na odpowiednim torze.
Obecnie komunikacja między pojazdem szynowym a torowiskiem polega głównie na przekazaniu sygnału nastawczego dla zwrotnicy i wysłania informacji do sygnalizacji drogowej.
System składa się z dwóch części. Transpondera, (nadajnika impulsów), który jest zainstalowany na pojeździe oraz odbiornika umieszczonego w szafie sterującej, odbierającego sygnały, poprzez pętlę indukcyjną, po stronie torowiska. Dostępne są dwie wersje systemu.  Komunikacja w jedną stronę ( z pojazdu do torowiska, HCS-R). Komunikacja dwustronna (wzajemna wymiana informacji między pojazdem i torowiskiem wersja HCS-V).

ZASTOSOWANIE :
Komunikacja między torowiskiem i pojazdem służy do:

  • wydawanie komendy nastawy do zwrotnicy
  • identyfikacja pojazdu szynowego, tym samym odpowiednie skierowanie pojazdu na zaprogramowany tor  jazdy, zarówno na linii jak też w zajezdni
  • dynamicznie wpływa na system sygnalizacji świetlnej („zielona fala”)
  • informacja dla pasażerów oczekujących na przystankach lub podróżujących pojazdem szynowym 
  • śledzenia pojazdów (dyspozycja ruchem)
  • komunikacja z systemem zarządzania taborem

ZALETY:

  • Bezpieczny system wydawania komend
  • Ułatwia prowadzenie pojazdu
  • System trudny do zakłócenia 

System HCS-R składa się z elementów torowych i tych zamontowanych na pojeździe

 

Kierownik Działu EkoMobilności

Tomasz Barwicki
tel. +48 58 660 95 75
mob. +48 600 489 733
tba@bibusmenos.pl