Sterowanie Ruchem na Pojedynczym Torze HANNING & KAHL

Sterowanie ruchem szynowym na zwężeniu szlaku z toru podwójnego na pojedynczy.
Zwężenia torowisk z toru podwójnego na pojedynczy, na którym odbywa się ruch dwukierunkowy są ciekawym przykładem zastosowania kontrolerów sterowania zwrotnic i sygnalizacji. Bywa, że korzystanie z toru podwójnego jest niemożliwe z przyczyn technicznych, bądź na pewnym odcinku jeden tor jest wyłączony z ruchu na skutek robót. Są to miejsca gdzie trudno jest przewidzieć częstotliwość ruchu i tym samym zastosować sterowanie sygnalizacją o stałych  sekwencjach pracy.
Hanning & Kahl proponuje rozwiązania w których:
Dwa kontrolery zostały połączone ze sobą za pomocą magistrali sieciowej, gdzie jeden odpowiada za bezpieczeństwo w obszarze pojedynczej zwrotnicy (Slave) a sygnały sterujące wydawane są przez jednostkę nadrzędną (Master)

Operacje sterujące sygnalizacją mogą być  realizowane:

  • poprzez kontakty na trakcji 
  • poprzez obwody w szynach
  • system komunikacji HCS

ZASTOSOWANIE :

  • Zwężenia szlaków z toru podwójnego na pojedynczy
  • Niestrzeżone przejazdy szynowo drogowe
  • Zwężenia ulic podczas robót drogowych (instalacje tymczasowe)
  • Przejścia dla pieszych przy przystankach 

ZALETY:

  • Bezpieczny i sprawdzony system
  • niezawodny system
  • prosty w użytkowaniu 

Kierownik Działu EkoMobilności

Tomasz Barwicki
tel. +48 58 660 95 75
mob. +48 600 489 733
tba@bibusmenos.pl