Silniki pneumatyczne smarowane GAST

Jednym z flagowych produktów firmy GAST jest rodzina silników pneumatycznych. Występują one w czterech wariantach:

  • smarowane
  • bezolejowe (wersja LL i NLP)
  • ze stali nierdzewnej (seria MVP)
  • z przekładnią zębatą (na zapytanie)

Silniki posiadają też różne możliwości montażu: na łapach, od czoła, na piaście silnika, kołnierzowo (NEMA lub metryczny).

Zalety silników pneumatycznych:

  • Różne prędkości obrotowe

Dostępne są prędkości obrotowe od 300 do 10000 rpm (w zależności od wybranego modelu silnika); łatwa regulacja prędkości obrotowej poprzez redukcję ciśnienia na wlocie silnika lub zawór dławiący na jego wylocie.

  • Praca w dowolnej pozycji

Możliwość montażu w dowolnej pozycji pod warunkiem zapewnienia odpowiedniego smarowania (nie dotyczy silników bezolejowych); pozycje pracy motoreduktorów ograniczone są możliwościami pozycji pracy przekładni.

  • Brak iskrzenia

Jako że silnik nie jest urządzeniem elektrycznym, możliwość zapłonu gazów łatwopalnych z powodu iskry została ograniczona do minimum.

  • Łagodny rozruch

Praca ze sprężonym powietrzem automatycznie zapewnia łagodny rozruch silnika bez ryzyka uszkodzenia pozostałych urządzeń.

  • Łatwa zmiana kierunku obrotów

Czterodrogowy zawór zamontowany na linii sprężonego powietrza umożliwia bardzo łatwą i błyskawiczną zmianę kierunku obrotów silnika pneumatycznego GAST. 

  • Samouszczelniające się łopatki

Konstrukcja silnika i materiał, z którego wykonane są łopatki, zapewniają ich samoistne uszczelnianie się, dzięki temu parametry silnika pozostają niezmienne przez tysiące godzin pracy.

  • “Praca na zimno”

W trakcie pracy silnika rozprężające się powietrze chłodzi urządzenie. Dzięki temu zjawisku silnik może być stosowany w wysokich temperaturach otoczenia (do 120 °C) w atmosferach niewybuchowych. 

  • Kompaktowy i przenośny

Maksymalna moc przy zminimalizowanej wadze i wymiarach. 

  • Cztery lub osiem łopatek

Silniki czterołopatkowe spełniają większość wymagań, ale w aplikacjach gdzie istotna jest precyzyjna kontrola posuwu, przy małym przepływie powietrza lub przy ciągłej pracy na przeciążeniu silnik ośmiołopatkowy będzie lepszym rozwiązaniem.

  • Zminimalizowana obsługa

Silniki GAST można stosować w miejscach, gdzie obsługa serwisowa jest utrudniona, gdyż  w zasadzie nie będą one wymagać obsługi przy pracy na czystym suchym I odpowiednio nasmarowanym powietrzu (smarowanie nie dotyczy modeli bezolejowych).

  • Nie ma ryzyka przepalenia

Silniki pneumatyczne GAST mogą zostać zablokowane pod obciążeniem, w trybie ciągłym; nie spowoduje to ich uszkodzenia.

  • Niska cena

Koszt silnika pneumatycznego GAST jest niższy niż równoważnego o podobnej mocy i możliwościach.

loading...
  • Silniki Pneumatyczne Smarowane GAST

Specjalista ds. Techniczno-Handlowych

Arkadiusz Szczotka
tel. +48 32 203 98 88
mob. +48 608 717 246
asz@bibusmenos.pl