Amortyzatory mieszkowe typu DUNLOP

Amortyzatory mieszkowe typu DUNLOP - zastosowanie:

Siłowniki mieszkowe typu Dunlop są zaprojektowane i przeznaczone do sprężystego montażu w pojazdach drogowych i kolejowych oraz do sprężystego mocowania urządzeń wytwarzających wibracje i uderzenia, takich jak prasy, młoty mechaniczne, urządzenia włókiennicze, przenośniki itp. Poduszki pneumatyczne są stosowane do izolacji sprzętu laboratoryjnego przed drganiami.

Siłowniki mieszkowe DUNLOP - budowa:

Kompletny siłownik mieszkowy typu Dunlop składa się z falistego korpusu wykonanego z gumowanej tkaniny i wzmacniających pierścieni stalowych. Korpus amortyzatorów pneumatycznych jest uszczelniany kołnierzami. Jeden z kołnierzy zaciskowych posiada port wlotowy. Kołnierze są przeznaczone do zamocowania zarówno w nieruchomych, jak i w sprężyście montowanych częściach urządzeń, maszyn czy pojazdów. Amortyzatory pneumatyczne posiadają możliwość wymiany części eksploatacyjnej (gumowego korpusu).

Poduszki pneumatyczne - sposób montażu:

Mieszki powietrzne mogą być montowane pojedynczo oraz w zespołach, w zależności od masy urządzenia lub pojazdu. Wykonany z gumy falisty korpus nie powinien mieć fizycznego kontaktu z ostrymi lub gorącymi przedmiotami. Mieszki, zwane również bałwankami, mogą być pompowane indywidualnie lub centralnie (w przypadku zespołów siłowników). Zaleca się podłączać je do źródła sprężonego powietrza za pomocą zaworu regulującego.

Mieszki pneumatyczne mogą być stosowane w warunkach maksymalnego ciśnienia roboczego 0,7 MPa dla wysokości statycznej (Hstat) podanej w tabeli. Siłowniki mieszkowe powinny posiadać wystarczająco dużo miejsca wokół korpusu, by nie dopuścić do kontaktu korpusu mieszka z innymi częściami maszyny lub pojazdu podczas pracy. Guma zastosowana przy produkcji miechów powietrznych nie jest odporna na działanie produktów pochodnych ropy naftowej, takich jak ropa, olej, benzyna, nafta itp. W przypadku jakiegokolwiek zanieczyszczenia należy ją bezzwłocznie umyć.

KORPUSY AMORTYZATORÓW PNEUMATYCZNYCH DUNLOP

DUNLOP Wielkość Ref. [cale] Wymiar Formowania w Formie [mm]     Wysokość korpusu amortyzatora [mm]     Średnica [mm] Skuteczna Powierzchnia [cm2]
  A B C HStat Hmin Hmax Amax  
2 ¾ x 1 70,0 41,0 35,7 60 50 70 78 23
2 ¾ x 2 70,0 68,0 35,7 92 65 110 78 25,5
2 ¾ x 3 70,0 95,0 35,7 119 80 145 78 23
4 ½ x 1 114,0 50,0 52,0 65 45 90 125 65
4 ½ x 2 114,0 90,0 52,0 100 65 145 125 67
4 ½ x 3 114,0 130,0 52,0 145 100 200 125 67
6 x 1 152,5 69,8 75,6 80 58 108 168 135
6 x 2 152,5 127,0 75,6 120 73 170 168 140
6 x 3 152,5 184,2 75,6 180 105 255 168 140
8 x 1 203,2 76,2 99,5 90 47 120 230 200
8 x 2 203,2 139,7 99,5 150 72 225 230 220
8 x 3 203,2 203,2 99,5 210 115 330 230 180
9 ¼ x 2 235,0 152,4 112,5 160 70 240 260 272
10 x 1 254,0 89,0 125,5 95 50 135 280 350
10 x 2 254,0 165,3 125,5 160 70 240 280 355
10 x 3 254,0 241,6 125,5 235 100 365 280 350
12 x 1 304,8 89,0 181,0 95 50 145 330 510
12 x 2 304,8 165,3 181,0 160 74 240 330 510
12 x 3 304,8 241,6 181,0 222 100 430 330 510
14 ½ x 1 368,3 101,6 232,0 105 47 165 395 750
14 ½ x 2 368,3 190,5 232,0 180 70 280 395 760
14 ½ x 3 368,3 279,4 232,0 280 100 476 395 800
16 x 1 406,4 101,6 232,0 105 50 200 430 850
16 x 2 406,4 190,5 232,0 180 77 320 430 950
16 x 3 406,4 279,4 232,0 280 125 500 430 850
21 ½ x 2 546,1 191,0 408,5 200 90 390 570 1950

Legenda

Rzeczywiste wymiary korpusu amortyzatora pneumatycznego różnią się od wspomnianych wymiarów odlewania o ujemną wartość od 1,5 do 2,5% (skurcz gumy).

A = Zewnętrzny wymiar korpusu

B = Wysokość korpusu

C = Średnica wewnętrzna korpusu

Hstat = Statyczna wysokość korpusu tzw. wysokość montażowa wymagana do zamontowania w urządzeniu

loading...

Doradca Handlowy

Dominik Szagżdowicz
tel. +48 61 622 58 95
mob. +48 734 497 227
dos@bibusmenos.pl