Czujniki prędkości

Pozyskiwanie danych pomiarowych z silnika, przekładni i zestawów kołowych pojazdów kolejowych, podlega szczególnym wymaganiom.

Ekstremalnie wysokie temperatury, silne pola elektromagnetyczne w silnikach trakcyjnych, olbrzymie wahania temperatury, potężne drgania zestawów kołowych i przekładni, wymagają solidnych, niezawodnych i trwałych czujników. Nasze czujniki prędkości zaprojektowane są w taki sposób, aby pracować płynnie i nieprzerwanie w tych niezwykle trudnych warunkach, jednocześnie spełniając, a nawet wyprzedzając wymagania stawiane przez normy obowiązujące w transporcie kolejowym. Ich specjalna konstrukcja umożliwia wyjątkowo odporne na drgania zamocowanie zintegrowanej elektroniki.

Silnik trakcyjny - przekładnia - wózek

Cechy

  • Niezawodne, bezdotykowe monitorowanie ferromagnetycznych oraz aluminiowych kół zębatych
  • Dostępne są zarówno magnetyczne, jak i niemagnetyczne systemy skanowania
  • Szeroki zakres częstotliwości 0,2 ... 20 000 Hz
  • Czujniki 1-kanałowe, 2-kanałowe lub 4-kanałowe, np. do monitorowania prędkości i kierunku obrotów
  • Opcjonalnie ze wzmocnieniem impulsowym, galwanicznie odseparowanymi kanałami, zintegrowanym wykrywaniem zatrzymania oraz kierunku obrotów
  • Szeroki zakres temperatury pracy -40 ... +120 °C (w standardzie; na zamówienie zakres może być większy)
  • Moduły kół zębatych od m1 do m3 (w standardzie; na zamówienie może być więcej)
  • Kompaktowa i niezwykle wytrzymała konstrukcja, np. czujniki gwintowane lub z kołnierzem
  • Na zamówienie, również ze szczególnie wytrzymałym okablowaniem, zabezpieczonym za pomocą specjalnych struktur powłok ochronnych, które chronią przed ekstremalną temperaturą, uderzeniami kamieni i lodu (patrz Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta na stronach 10/11)
  • Systemy czujników dostosowane do specyficznych potrzeb klienta

Przykłady zastosowań

  • Pozyskiwanie danych pomiarowych z silnika trakcyjnego lub z przekładni pod kątem kontroli trakcji układu napędowego
  • Pomiar prędkości silnika pod kątem sterowania pracą silnika
  • Pozyskiwanie danych pomiarowych z zestawów kołowych pod kątem zabezpieczeń przed poślizgiem i przed obrotem kół w miejscu
  • Pozyskiwanie danych pomiarowych służących monitorowaniu wózka

Kierownik Działu Techniki Szynowej

Tomasz Barwicki
tel. +48 58 660 95 75
mob. +48 600 489 733
tba@bibusmenos.pl