Systemy Zarządzania Pętlą lub Zajezdnią HANNING & KAHL

Zanim tramwaje wyjadą na trasę, trzeba szczegółowo zaplanować i skoordynować wszystkie codzienne operacje obsługowe oraz czasy wyjazdu wagonu na linię. Również wybór miejsca postojowego wagonu jest bardzo ważny, aby zapewnić wyjazd tramwaju zgodny z rozkładem.  Funkcje te zapewnia System Zarzadzania Zajezdnią (Depot Management System)

Główne funkcje systemu :

  • Administrowanie taborem zgodnie z rozkładem jazdy
  • Identyfikacja taboru oraz jego wizualizacja w systemie
  • Planowanie i monitoring rozmieszczenia pojazdów w zajezdni
  • Monitoring gotowości technicznej wagonów
  • Monitoring prac serwisowych i obsługowych
  • Monitorowanie wolnych miejsc parkingowych
  • Kontrola przejazdów w obrębie zajezdni lub pętli
  • Monitoring obecności kierowców
  • Dynamiczne zarządzanie personelem zajezdni 
  • Przekazywanie danych  do innych systemów

Oprogramowanie

System sterowania pętlą lub zajezdnią jest zwizualizowany na monitorze dyspozytora przy pomocy graficznego wektorowego interfejsu O&O (Operate & Observe). System pokazuje układ torów na pętli lub zajezdni z naniesionymi nań elementami blokad torowych, instalacji sygnalizacji świetlnej, instalacji wskazującej kierunki ustawienia zwrotnic, ogrzewania, barier lub bram.

Operate & Observe zapewnia dyspozytorowi:

  • Ustawienie tras przejazdu
  • Włączanie lub wyłaczanie systemu
  • Zdalne ustawianie kierunków poszczególnych zwrotnic
  • Konfigurację ogrzewania
  • Wizualizacją elementów trasy
  • Generownie alarmów w przypadku awarii lub powiadomień o zdarzeniach
  • Identyfikacje użytkownika
  • Zapis danych systemu oraz zapis zdarzeń na pętli lub zajezdni
  • Wizualizacja oraz  status tras przejazdu tramwaju na pętli lub zajezdni

Kontrolery sterowania 

Realizacja zdań przedstawionych powyżej realizowana jest poprzez dedykowane kontrolery sterujące pętlą lub zajezdnią. 

Użytkownik systemu sterowania H&K odnosi konkretne korzyści

  • Dostaje podstawowy projekt rozwiązania kolizji torowych na pętli lub zajezdni przy „jeździe na wzrok” zgodnie z normami (AK 4/ SIL 2 lub AK 6/ SIL 3)
  • Ma możliwośc wybrania dróg przejazdu tramwaju na pętli lub zajezdni centralnie lub lokalnie
  • Odwołanie wybranych tras przejazdu
  • Nowoczesne zdalne wybieranie tras lub lokalne przy pomocy paneli sterowniczych
  • Ustawienie kilku tras jednocześnie i możliwość częściowego odwołania ustawionej trasy
  • Możliwość zdalnego przestawienia pojedynczej zwrotnicy
  • Integracja z systemem zarządzania zajezdnią
  • Przekazywanie danych po sieci LAN i WAN
  • Realizacja wszystkich możliwych przejazdów na które pozwalają możliwości geometrii pętli lub zajezdni
  • Identyfikacja pojazdów poprzez systemy HCS-R, HCS-V, HCS-P, HCS-Z or VETAG, VECOM, IMU, ZUB i inne do automatycznego wybierania trasy.

Kierownik Działu EkoMobilności

Tomasz Barwicki
tel. +48 58 660 95 75
mob. +48 600 489 733
tba@bibusmenos.pl